Fixed-Mobile Convergence (FMC)
Heeft u een zakelijk telefoonnummer en wilt u dit gebruiken om gesprekken te voeren en te ontvangen op al uw toestellen? Of willen uw medewerkers werk en privé beter gescheiden houden? In beide gevallen biedt onze Cloud centrale met vaste-mobiele convergentie (FMC) dé oplossing.


Altijd bereikbaar met één zakelijk telefoonnummer
Van uw smartphone of vaste toestel tot uw computer: met ons platform gebruikt u uw vaste telefoonnummer om gesprekken te voeren en te ontvangen op elk apparaat.
Zo hoeft u slechts één telefoonnummer te communiceren en bepaalt u zelf waar en wanneer u bereikbaar bent. Bijvoorbeeld door automatisch door te schakelen naar voicemail of een collega wanneer u in een vergadering zit of al in gesprek bent.

Efficiënte communicatie: een voorbeeld uit de praktijk
Adviseur Tom heeft slechts één zakelijk telefoonnummer op zijn visitekaartje staan. Als Tom op kantoor werkt, worden oproepen rechtstreeks naar zijn vaste toestel gestuurd. Wanneer hij onderweg is, worden deze oproepen automatisch doorgeschakeld naar zijn mobiele telefoon.
Met één enkele voicemail hoeft Tom nooit berichten op verschillende toestellen te checken. Als hij een klant terugbelt vanaf zijn mobiele telefoon, verschijnt altijd zijn vertrouwde zakelijke nummer. Wil Tom echter een privégesprek voeren, dan kan hij eenvoudig zijn privénummer tonen voor een duidelijk onderscheid tussen werk en privé.
Meer informatie nodig?

FMC in de toekomst:
Met de opkomst van 5G en verdere integratie van IoT (Internet of Things), zal FMC nog belangrijker worden. Het biedt de basis voor diensten zoals:
- Slimme netwerken: Automatische overschakeling tussen 5G, Wi-Fi en vaste netwerken voor optimale prestaties.
- Geïntegreerde communicatieplatformen: Volledige samenwerkingstools die vast-mobiel en digitaal (chat, video) combineren.